גלנט: "אם נסראללה יעשה טעות – גורל לבנון יחרץ"

איתי גדסי No Comments on גלנט: "אם נסראללה יעשה טעות – גורל לבנון יחרץ"

שר הביטחון גלנט בוועדת חוץ וביטחון: "יחיא סינוואר עשה טעות בעזה וחרץ את גורלו של חמאס ואת גורלה של עזה. אם נסראללה יעשה טעות, הוא יחרוץ את גורלה של לבנון"

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט, השתתף הבוקר (שלישי) בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה. השר גלנט סקר בפני חברי הכנסת את התקדמות כוחות צה״ל לחיסול מחבלי חמאס והשמדת תשתיות הארגון, המתמקדת כעת בעיר עזה.

שר הביטחון פרט בפני חברי הכנסת את מטרות המלחמה ואת ריכוז המאמצים בגזרות הלחימה השונות. השר גלנט הדגיש בפני חברי הועדה כי אנו צפויים לימי לחימה רבים, ובסיומים יתקיימו שלושה יעדים עיקריים:

•ארגון החמאס יחדול מלהתקיים כמסגרת צבאית ושלטונית בעזה.
•לא יהיה איום ביטחוני מעזה על אזרחי ישראל.
•לצה״ל יהיה חופש פעולה מלא ללא מגבלות על הפעלת כוח.

שר הביטחון גלנט אמר בפתח הדיון: ״אנחנו בעיצומה של הלחימה. המסר הראשון שאני רוצה להגיד כאן מפני שהוועדה הזאת מייצגת את כל עם ישראל, זה שאנחנו צריכים את הגיבוי שלכם, את האחדות ואת השותפות של כל חלקי החברה בישראל. ב-7.10 נרצחו אזרחים ואנשי כוחות הביטחון – יהודים, דרוזים, ובדואים והם כולם נלחמים גם היום בתוך רצועת עזה, זה מסר חשוב – אנחנו נלחמים למען כל העם בישראל ועושים את כל מה שניתן״.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

״צה"ל מבצע את העבודה שלו בצורה מעוררת הערכה, הלוחמים מסתערים בצורה נחושה והמפקדים צועדים בראש הכוח. שיתופי הפעולה בין חיל האוויר, חיל הים וכוחות היבשה הדוקים, הכל בסיוע של מודיעין מאוד מדויק שמגיע מצה"ל, מהשב"כ ומהמוסד״.

״כל התהליך הזה מביא למכונה שעובדת ומתקדמת. אנחנו רואים תוצאות בשטח. מערכת הביטחון בראשותי ממוקדת בשני דברים מרכזיים: ניצחון במלחמה והחזרת החטופים הביתה״.

״לפנינו ימי לחימה רבים, זו מלחמה שונה ממה שהכרנו. זה ייקח זמן – מי שהרג או חטף למעלה מ-1,500 אזרחים ישראלים, ילדים, נשים, עם כל מעשי הזוועה הקשים שהיו, לא יוכל להמשיך להתקיים״.

״אנחנו נפגע בהם במנהרות ובבונקרים, נחסל את ראשי החמאס מסינוואר ומטה, נלך ונפגע במג"דים ובכל מי שפועל בשטח. נפגע בתשתית ונביא למצב שחמאס לא מתאושש ממנו״.

״יחיא סינוואר עשה טעות בעזה וחרץ את גורלו של חמאס ואת גורלה של עזה. אם נסראללה יעשה טעות, הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

יו״ר הוועדה, ח״כ יולי אדלשטיין: "אנחנו שמחים לפגוש פעם נוספת את שר הביטחון. יש שינוי מאוד משמעותי, אם בפעם הקודמת דנו בדרכי פעולה, בצורך בכניסה הקרקעית, ובמה צה"ל צריך לעשות ובמוכנות שלנו – אנחנו במצב שונה״.

״מכאן אנחנו שולחים חיזוק גם לך שר הביטחון, לכל המערכת, לרמטכ"ל, לצה"ל, לכל מי שעוסק במלאכה. ממה שאנו מבינים בוועדה, וגם מהרושם הכללי בציבור – ניכר כי נעשית עבודה יסודית ורצינית לפי תכנית מסודרת״.

״כעת, אחרי תחילת הפעולה, אנו חוזרים לדון בשאלה כיצד מגיעים באופן מעשי למטרות שאותן הציב הקבינט, וזה מניעת יכולות שלטונות וצבאיות מארגון החמאס, קרי השמדת חמאס. המטרה השניה היא החזרת החטופים. מדובר בנושא שקרוב ללב כולנו ואני יודע שנעשה כל מאמץ להשיבם הביתה".



0 תגובות